AHLAN WASAHLAN

Tuesday, May 5, 2009

TALQIN KEMATIAN


Mudah-mudahan bersama syuhada'..

Inilah dinding rumah dialam barzakh...

ٍSemoga Allah memberkati dan menempatkan
bersama para Syuhada'dan Solihin


Syahid adalah syurga...


Bakal-bakal pemusnah agama dan bangsa...jauhilah

قال تعالى: كُلُّ نَفْسٍ ذَئقَةُ المَوْت..........ا

Setiap yang bernyawa pastikan mati.
Mudah-mudahan kematian itu sebagai permulaan ke syurga.bukan sebaliknya
Justru itu marilah kita sama-sama memperbaiki diri:
1. Apa tujuan aku ke sini...belajar, atau membuang masa atau membuat mungkar?

2. Siapa yang mencipta aku.Allah atau siapa? kalau allah , kenapa aku tidak bersyukur kepadaNya, aku jarang-jarang solat, aku lupa syariat , halal haram aku tak ksah...

3. Kemana aku akan pergi selepas ini??? ke menara gading?, ke alam pekerjaan?ke alam perkahwinan...? NO..aku akan ke dalam bumi..menjadi mayat.Justru itu kemenara gading dengan berhati-hati. ke alam pekerjaan , penuh ketaqwaan....
Ya Allah tunjukilah hamba mu ini kejalan selamat:

رَبًَنَا أتِنَا فِى الدُنْيَا حَسَنَة وَفِى ألاخِرَةِ حَسَنَة وَقِنَا عَذَاباً النًَار



Untuk bacan lanjut sila klik disini

No comments: